Tworzenie koniaku jest jak komponowanie symfonii

Wyjątkowa współpraca pomiędzy czterema francuskimi  firmami specjalizującymi się w dobrach luksusowych przyniosła niespodziewane efekty, a dodatkowo wsparła fundację filmowców, założoną przez Martina Scorsese.

Jeden z najbardziej uznanych światowych koniaków Ludwik XIII , łącząc siły z firmami Hermes, Saint-Louis i Puiforcat wydał trzy, specjalnie zaprojektowane karafki z koniakiem, będącym mieszanką setek destylatów, z których najmłodszy ma ponad 40 lat.

Praca pięćdziesięciu artystów trwała ponad 1000 godzin. Skórzane opakowanie zaprojektował Hermes, ręcznie wykonaną kryształową karafkę Saint Louis, a specjalną pipetę wykonała firma Puiforcat.

Trzy karafki typu magnum pojawiły się na aukcjach organizowanych przez dom aukcyjny Sotheby’s , jedna w Nowym Jorku, druga w Hong Kongu a trzecia w Londynie, łączna wartość uzyskana z ich sprzedaży to 558.000 $.

Jak rozwija się koniak z biegiem lat spędzonych w beczce ? po 20 latach pachnie  migdałami i figami, po 40 pojawiają się kandyzowane śliwki, po 70 szafran i wiciokrzew. Łącząc przeróżne wiekowo destylaty Ludwik XIII  L’ODYSSÉE D’UN ROI , bo tak go nazwano, zachwycił aromatem suszonych róż i jaśminu, daktyli, orzechów, liści tytoniu i wosku

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *